Oppositie – Caïssa Eenhoorn

Door corona wordt er een onvolledige bondscompetitie gespeeld. De door maatregelen gemiste matches mogen worden ingehaald, maar het hoeft niet. Bergen heeft laten weten geen inhaalwedstrijd tegen Oppositie te willen spelen. Oppositie ziet af van de inhaalwedstrijd in Den Helder. Maar gisteren wilde Caissa Eenhoorn uit Hoorn graag bij ons op bezoek komen.
Het was spannend. Debutant in bondswedstrijden Wessel wist te winnen. Kees ook, in een lange en moeilijke partij die pas tegen twaalven ten einde kwam. De overige partijen werden remise of gingen verloren zodat Caissa Eenhoorn met een 3½ – 4½ overwinning naar huis ging.

In de interne competitie werden drie partijen gespeeld. Joop keerde na lange tijd terug en won van Jos.
Fred, die zijn plek in het eerste team voor een keertje afstond aan Wessel, won van Selwyn. Indriaas ten slotte won van Jan, al dan niet met behulp van en passant.

Het resterend programma is bijgewerkt.