De club en het coronavirus

Even een berichtje namens het bestuur. Ik hoop dat iedereen gezond is en dat het coronavirus geen slachtoffers onder de clubleden en hun families heeft gemaakt. Op dit moment hebben wij geen signalen van leden gekregen dat de dingen niet goed gaan en dat is in deze lastige tijd een geruststellende gedachte.

Wat het schaakseizoen betreft moeten we constateren dat ons seizoen voortijdig moet worden beëindigd. Op dit moment mogen we niet met een grote groep bij elkaar komen en daarbij heeft de directie van Het Trefpunt besloten dat ze tot 1 juni dicht zullen blijven.

Dat betekent niet alleen dat we onze competitie niet kunnen uitspelen, het betekent ook dat er geen algemene ledenvergadering kan worden gehouden op de laatste dinsdag van april. We hopen dat we in september weer met frisse moed van start kunnen gaan en dat de beperkende maatregelen die nu gelden dan achter ons liggen. We streven ernaar om de ledenvergadering te houden aan het begin van het nieuwe seizoen, maar daar zullen we jullie tijdig over berichten.

Voor nu geldt dat we ons allemaal nog een poosje moeten houden aan het afstand houden en aan alle beperkingen die daarbij horen. Wat schaken betreft, wat een geweldig initiatief van Peter om schaakpuzzels op ons los te laten. Zelf zit ik fanatiek op Gameknot te schaken met tegenstanders vanuit de hele wereld. Wat mij betreft ook echt een aanrader!

Als we ergens mee kunnen helpen, laat het dan weten. Probeer de beperkingsmaatregelen in acht te nemen en bedenk dat dit hele gebeuren ooit zal stoppen.

Hartelijke groet, ook namens de andere bestuursleden,

Fred