Nieuwe maatregelen i.v.m. Corona

Mailing van onze voorzitter:

Beste schaakvrienden,

Dinsdagavond hebben we met het bestuur en vijf leden de uitgestelde ALV gehouden. Dinsdag werd duidelijk dat de nieuwste coronamaatregelen ook gevolgen hebben voor onze schaakavond. Het goede nieuws is dat we, in ieder geval voorlopig, kunnen blijven schaken op dinsdagavond. De bar wordt echter gezien als een horecagelegenheid en dat houdt dus in dat de bar om 22.00 uur dicht moet. Daarom hebben we afgesproken dat je het laatste drankje van de avond kunt bestellen om 21.50 uur.

Verder hebben we met de biljartclub afgesproken dat we niet met z’n allen ons drankje bij de bar opdrinken, zeker niet zolang er nog gebiljart wordt, want ook ten opzichte van de biljarters zullen we de vereiste afstand moeten bewaren. De bar dient dus alleen om een drankje te halen en dat kun je vervolgens opdrinken in onze speelzaal. Als de zaal naast onze zaal niet in gebruik is (en dat zal de meeste avonden het geval zijn) mag je ook daar gaan zitten om, samen met anderen je drankje op te drinken. Dat is tevens een goede ruimte waar je je gespeelde partij met je tegenstander kunt analyseren.

Mochten de regels van de overheid toch weer aangepast worden, dan zullen we jullie dat uiteraard laten weten.

Omdat we het verenigingsjaar van 1 mei tot 30 april willen laten lopen, moeten de statuten veranderd worden. Onze penningmeester is een warm pleitbezorger van deze verandering. De vergadering van dinsdag had daar geen bezwaar tegen, maar we moeten daarin wel de officiële weg volgen. Daarom zal Eric jullie een uitnodiging sturen voor een ALV die we komende dinsdag, voorafgaand aan het schaken gaan houden. Om de statuten te kunnen veranderen moet dit namelijk duidelijk van tevoren aangekondigd en geagendeerd worden. Er is een vergadering nodig waarbij minstens twee derde van alle leden aanwezig is. Halen we dat aantal niet dan sluiten we de vergadering en houden we direct daarachteraan een tweede vergadering. Dan kan de beslissing om de statuten te veranderen genomen worden door de leden die dan aanwezig zijn. E.e.a. hoeft niet lang te duren, waardoor de interne competitieavond niet in gevaar komt.

Hartelijke groet,
Fred