Start nieuwe schaakseizoen!

Gisteren kregen de leden van Oppositie een email van onze voorzitter met de verheugende mededeling dat we binnenkort weer gaan schaken op de club!
Traditioneel is de eerste schaakavond op de eerste dinsdag van september, in dit geval dus 7 september. We beginnen direct met de eerste ronde van de competitie.

Op dit moment hanteert de KNSB nog steeds een protocol in verband met corona. Daarin staat onder meer dat het dragen van een mondkapje verplicht is als de speler niet aan het bord zit en er geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden; de spelers aan het bord hoeven geen 1,5 meter afstand te houden. Maar wel wordt aangeraden om de 1,5 meter afstand zo mogelijk aan te houden aangezien bij een schaakpartij de spelers zeer lang tegenover elkaar zitten.

Het lijkt op de situatie die we kennen van onze laatste schaakavonden. Het is mogelijk dat in september van overheidswege versoepelingen worden aangekondigd en dat de KNSB met nieuwe instructies zal komen.