Interne competitie, ronde 15

Verslag van Simon:

Omdat ik afwezig was is er geen verslag van speelronde 15 die dinsdag 17 Januari 2023 werd verspeeld.
Wat ik wel kan melden is dat Aad geen partij had door een fout van mij. Mijn oprechte excuses daarvoor Aad.

Wat Cor aan mij geschreven heeft en ik jullie niet wil onthouden is het onderstaande, en ik citeer:
‘Ik heb wel na afloop van mijn eigen partij tegen Eric gekeken bij Kees tegen Willemijn. Willemijn speelde sterk en Kees vreesde voor zijn leven maar kwam met de schrik vrij. Ik gaf Willemijn een compliment omdat zij remise had gespeeld tegen een van onze sterkste spelers, maar Kees zei dat hijzelf een compliment verdiende dat hij het vege lijf heeft kunnen redden. Indirect dus nog een veel groter compliment voor Willemijn’.

Tot volgende week

Aanvulling door Kees:

Willemijn en ik speelden een lange partij en in de spannende eindfase ondervonden we grote belangstelling van vele clubleden. Er werd intens meegedacht met ons want na afloop kregen we van diverse kanten suggesties hoe het anders had kunnen of moeten lopen. Sommigen vonden dit een partij die het waard is om te publiceren.

Willemijn en ik zeiden tegen elkaar dat we het een moeilijke partij vonden en dat we vast wel een aantal fouten gemaakt zouden hebben. Welnu, analyse met Chessbase laat inderdaad zien dat we nogal wat goede zetten gemist hebben. Zo hebben zowel Willemijn als ik op een bepaald moment gewonnen gestaan, en hebben we op andere momenten een groot voordeel niet kunnen vasthouden. Willemijn had aan het eind niet veel tijd meer en koos voor zetherhaling. Objectief gezien had ze nog wel winstkansen.

Hieronder het resultaat van een analyse door de app Chessis. De lijn in het witte gedeelte geeft de mate van voordeel aan voor wit, in het zwarte gedeelte voor zwart.