Algemene ledenvergadering

Gisteren werd deze vergadering gehouden. Het volgende kwam onder meer aan de orde:

• Bestuursmutaties:
    Eric Huffnagel treedt na ca 20 jaar af en wordt opgevolgd door Dick Oostrom.
    Bastiaan van Dam is aftredend maar bereid nog een jaar door te gaan en een opvolger in te werken.
    Fred Smith is aftredend extern wedstrijdleider maar gaat graag een nieuwe termijn in.
  • Simon Smit wordt vanaf januari achtervanger van wedstrijdleider Cor van Etten.
  • André van der Ark en Johan van der Wal vormen de nieuwe kascommissie.
  • Interne competitie:
    Vorig jaar werden zo weinig partijen gespeeld dat er geen kampioen is uitgeroepen. Simon kreeg wel een eervolle vermelding.
    Speeltijd bij de interne competitie blijft 1:20 uur + 10 sec per zet. Let op, dit is afwijkend van de speeltijd in externe wedstrijden, daar wordt gespeeld met 1:40 uur + 10 sec per zet.
  • Externe competitie: Oppositie speelt met slechts één team. Het is een 8-tal in de 2de klasse. Speelschema op dit moment nog niet bekend.
  • Het rapidtoernooi wordt dit jaar weer gespeeld volgens het schema van 3 avonden met 3 partijen per avond. Het spelen van 4 partijen op 2 avonden zoals het laatste seizoen werd gespeeld, heeft twee nadelen: 4 partijen op een avond is nogal veel/zwaar en het leidt tot onwenselijke uitkomsten in de zwart/wit verhouding. Zo is het onvermijdelijk dat een aantal spelers 5 x zwart en slechts 3 x wit heeft. En omgekeerd.
  • Gemor over de hoge bijdrage aan de KNSB.