Oppositie – Schaakmat

In de eerste ronde van de bondscompetitie verliest Oppositie dik van Schaakmat, de club van voormalig Opposant Paul Vonk, die zelf remise speelde met Dick.
Simon aan bord 1 is de enige die zijn partij weet te winnen. Kees aan het 2de bord was vroeg klaar, nadat hij zich op de 21ste zet in gelijke stelling vergrijpt en een gecombineerde aanval op koningsstelling en Dame niet meer kan pareren.

Kees, met Wit, speelt Te1 ?? Zwart speelt Dh6 en de partij is over en uit.

Nog eerder klaar was Peter, die remise speelde en zo vrijwel de gehele voetbalwedstrijd Nederland – Noorwegen kan beleven in de kantine. Kees voegde zich aan het begin van de tweede helft bij hem. Einduitslag 2½ – 5½ (de bondswedstrijd, niet de voetbalwedstrijd want dat werd 2-0 waardoor Nederland zich op de valreep plaatst voor het WK in Qatar.)

De interne competitie telde maar 3 partijen. Dit door de bondswedstrijd en een aantal afmeldingen.

Vanwege opnieuw aangescherpte Coronamaatregelen werd er weer eens onder andere omstandigheden gespeeld. Bij binnenkomst QR-code controle, indien niet aan het bord een mondkapje dragen, bar vanaf 20:00 uur gesloten en de speeltafels comfortabel ver uiteen. Het gaat prima zo.

3 reacties op “Oppositie – Schaakmat”

1. Beste mensen,
    Leuk om gisteravond weer even terug te zijn geweest op het ‘oude nest’. Gezellig een aantal van jullie weer even gesproken te hebben. Ik vond het jammer te horen dat een aantal mensen die ik ken de club wegens gezondheidsredenen hebben moeten verlaten. Helaas verloopt het leven niet altijd zoals we graag willen.
    Ons gaat het goed. Het wonen in Broek op Langedijk bevalt ons prima, de schaakclub hier is gezellig. Maar dat neemt niet weg dat ik zeer leuke herinneringen bewaar aan mijn periode bij Oppositie ! Ik hoop jullie bij een volgende wedstrijd tussen de beide clubs weer te mogen ontmoeten. Het ga jullie allemaal goed!
    Vriendelijke groet, Paul Vonk

1. Leuk je weer eens gezien te hebben Paul. We missen je wel, maar daar moet je je maar niks van aantrekken. Zo gaat het nu eenmaal in het leven. Goed om te vernemen dat je je draai gevonden hebt in Langedijk. Groeten, Cor