Kampioenen

Er is gepoogd alle kampioenen van SV Oppositie te achterhalen. Maar hoewel veel notulen, verslagen en andere gegevens van de vereniging bewaard zijn gebleven, zijn niet altijd de kampioenen vermeld.

Na de oprichting van de vereniging in januari 1934 wordt gespeeld in een winter- en een zomercompetitie, beiden vaak weer gesplitst in meerdere groepen. Alle groepswinnaars krijgen een prijs, maar alleen de winnaar van groep 1 van de wintercompetitie komt in aanmerking voor de kampioenstitel en, sinds 1940, de wisselprijs. Deze wisselprijs, het Zilveren Schaakbord, kan definitief in het bezit komen van degene die driemaal achtereen het kampioenschap behaalt. In 1952 wint C.P. Woutersen op deze wijze het Zilveren Schaakbord.
Na 1952 wordt een wisselschild ingevoerd. C.P. Woutersen wint deze in 1959 definitief.

In 1964 wordt Cheret Sr kampioen van de A-groep, terwijl zoon Cheret Jr de B-groep wint.
In 2021 heerst Covid-19. Er wordt slechts een gedeeltelijke competitie gespeeld en geen kampioen gehuldigd.

Klik op onderstaande link voor de lijst met kampioenen.

Alle kampioenen