Over Oppositie

Oppositie
Oppositie is een belangrijk strategisch element in het pionneneindspel; zo wordt het tegenover elkaar staan van de koningen genoemd wanneer zich slechts één veld tussen beiden bevindt. Bedraagt de tussenruimte drie of vijf velden, dan wordt gesproken van verre oppositie.”

De vereniging
Schaakvereniging Oppositie uit Heiloo is opgericht in 1934.
De vereniging telt momenteel ruim 20 senioren leden.
Oppositie is actief in de bondscompetitie. Het eerste team speelt al jaren afwisselend in de 2e en 3de klasse NHSB.

Zowel schakers die alleen maar een gezellig potje willen schaken, als zij die graag een serieuze competitie willen spelen, voelen zich thuis op deze vereniging.

Ook belangstelling voor onze schaakclub? Kom eens langs om vrijblijvend rond te kijken en eventueel een partijtje te spelen. Als je komst van tevoren gemeld wordt, ben je zeker van een tegenstander. Neem in dat geval contact op met onze wedstrijdleider interne competitie, zie hieronder de gegevens.

Inschrijfformulier
Inschrijven als lid van de vereniging kan door het invullen van dit formulier: klik hier.
De contributie bedraagt € 140,- *   per seizoen waarbij lidmaatschap van de KNSB en NHSB is inbegrepen. Indien het lidmaatschap na 1 december aanvangt zal er een reductie worden toegepast.
Voor de betaling ontvang je een factuur welke binnen 14 dagen dient te worden voldaan.
* ​prijspeil 2024

Lokatie
Ontmoetingscentrum “Het Trefpunt”
Abraham du Bois-hof 2
1852 EZ Heiloo

Speelavond
Het schaakseizoen loopt vanaf de eerste dinsdag in september tot en met de laatste in april.
De aanvangstijd is dinsdag 20.00 uur.
Roken is niet toegestaan.
In de caféruimte kan gezellig worden nagepraat (en nagespeeld).

Voorzitter:
Fred Smith
Tel: 072-5063789 of 06-15546291(overdag)
E-mail: f.smith@quicknet.nl

Secretaris:
Dick Oostrom
Tel: 072-5338765 of 06-86650948
E-mail: d.oostrom@quicknet.nl

Penningmeester:
Richard Sauer
E-mail: richard@sauer4u.nl

Wedstrijdleider (bondswedstrijden):
Fred Smith
Tel: 072-5063789 of 06-15546291 (overdag)
E-mail: f.smith@quicknet.nl

Wedstrijdleider (interne competitie):
Simon Smit
Tel: 06-19295968
E-mail: sjmsmit@ziggo.nl

Kees Jongkind
E-mail: sv.oppositie@outlook.com

Historisch document
Bij het 50-jarig bestaan van Oppositie in 1984 is er een klein boekje gemaakt, waarin de historie van de vereniging in vogelvlucht is vastgelegd.
Geïnteresseerden kunnen het downloaden: klik hier